CONO Kaasmakers heeft de ambitie uitgesproken om in 2030 klimaatpositief te zijn. Wat CONO betreft is dat ook een positief maatschappelijk klimaat. Daarom zet CONO zich samen met kaasspeciaalzaak ondernemers voor hún omgeving met actie ‘Bijzonder Goed’.
Het werkt eenvoudig: de kaasspeciaalzaak ondernemer kiest een lokaal goed doel en bepaalt welk bedrag hij per verkochte kilo CONO-kaas wilt doneren. Aan het eind van de actieperiode doet CONO daar een vooraf afgesproken bedrag bovenop, waarna er een cheque wordt uitgereikt aan het goede doel.
Actie ‘Bijzonder Goed’ loopt momenteel bij circa 60 kaasspeciaalzaken door heel het land. Deelnemende winkels ervaren veel betrokkenheid rondom de actie en ontvangen positieve reacties van klanten die zien dat een samenleving er écht voor elkaar kan zijn.
Afgelopen week werden de eerste cheques overhandigd aan de lokale goede doelen. De primeur was aan Ed Boele van ‘De Kaasspeciaalzaak’ in Den Haag om de eerste cheque (ter waarde van € 2500) overhandigd aan theater De Nieuwe Regentes in Den Haag. Daarnaast mocht Jacco Mesman van Zuivelhoeve Enschede een cheque van ruim € 1100 overhandigen aan Stichting Enschedese Speeltuinen.
CONO bedankt iedereen voor zijn enthousiasme en inzet om van actie ‘Bijzonder Goed’ een bijzonder succes te maken.
vlnr: Chris Smit, verkoopadviseur van CONO Kaasmakers. Laudie Vrancken, artistiek directeur van DNR. Ed Boele, eigenaar De Kaasspeciaalzaak.