Ons merk Beemster kaas is door de consument opnieuw uitgeroepen tot het meest duurzame kaasmerk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2021. Bij dit onderzoek spreken consumenten zich in een grootschalig onderzoek uit over de meest duurzame merken in Nederland. Dit is het derde jaar op rij dat Beemster kaas als meest duurzame kaas merk verkozen wordt.
“Het afgelopen jaar is wederom een belangrijk jaar geweest op het gebied van duurzaamheid voor Beemster kaas. Als kleine coöperatie van melkveehouders werken we dagelijks hard om op een zo duurzaam mogelijke manier kaas te maken.”
– Nicole van Gorp, Manager Marketing & Communication
Beemster kaas voor het derde jaar op rij het meest duurzame kaasmerk
Ons merk Beemster kaas is door de consument opnieuw uitgeroepen tot het meest duurzame kaasmerk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2021. Bij dit onderzoek spreken consumenten zich in een grootschalig onderzoek uit over de meest duurzame merken in Nederland. Dit is het derde jaar op rij dat Beemster kaas als meest duurzame kaas merk verkozen wordt.
Verduurzamen belangrijkste focus
“Het afgelopen jaar is wederom een belangrijk jaar geweest op het gebied van duurzaamheid voor Beemster kaas. Als kleine coöperatie van melkveehouders werken we dagelijks hard om op een zo duurzaam mogelijke manier kaas te maken. Zo wordt de kaas in onze kaasmakerij in de Beemster volledig klimaatneutraal gemaakt, leveren onze boeren naast melk ook groene stroom en lopen onze koeien zo vaak als de natuur het toelaat in de wei. Ook als onze koeien in de stal staan krijgen ze grasrijk voer, volledig GMO-vrij. Daarnaast hebben we het vegetarische stremsel geïntroduceerd waardoor al onze Beemster kaas nu vegetarisch is. In een jaar waar duurzaamheid een nog belangijker agendapunt is voor veel consumenten zijn we dan ook erg trots dat we wederom zijn verkozen tot het meest duurzame kaas merk van Nederland. Dit is voor ons de juiste motivatie om ons te blijven ontwikkelen op het gebied van duurzaamheid en duurzaamheidscommunicatie.” Aldus Manager Marketing & Communication Nicole van Gorp.
Consument steeds meer bewust
De Sustainable Brand Index is een jaarlijks onderzoek onder 9000 Nederlandse consumenten, wat hun perceptie is van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland. In totaal zijn 196 Nederlandse merken onderzocht. Juist dit jaar kwam uit onderzoek naar voren dat consumenten zich steeds bewuster worden van de urgentie van duurzaamheid. Er is dankzij de pandemie meer interesse en daardoor zijn de verwachtingen voor de merken steeds groter. Duidelijkheid en consistentie zijn dan ook essentieel en kunnen bijdragen aan loyale, duurzame consumenten.